Chiudi annunziu

U presidente di u gruppu Samsung, Lee Kun-hee, hè mortu oghje à l'età di 78 anni, a cumpagnia sudcoreana hà annunziatu, ma ùn hà micca divulgatu a causa di a morte. L'omu chì hà fattu u fabricatore di televisioni boni una di l'imprese più preziose in u mondu, ma ancu avutu "tangles" cù a lege, hè andatu per sempre, quale u rimpiazzà?

Lee Kun-hee ripigliò Samsung dopu a morte di u so babbu (chì hà fundatu a cumpagnia) Lee Byung-chul in 1987. À quellu tempu, a ghjente pensava solu di Samsung cum'è un fabricatore di televisioni boni è microondas inaffidabili venduti in i magazzini di sconto. Tuttavia, Lee hà sappiutu cambià assai prestu, è digià in u principiu di l'anni 90, a cumpagnia sudcoreana hà superatu i so cuncurrenti giapponesi è americani è diventa un attore maiò in u campu di chips di memoria. In seguitu, u cunglomeratu hà ancu riesciutu à diventà u mercatu numeru unu per i displays è i telefuni mobili di a fine media è alta. Oghje, u gruppu Samsung rapprisenta una quinta parte di u PIB di a Corea di u Sud è paga per una corporazione di punta implicata in a scienza è a ricerca.

Samsung Group hè stata guidata da Lee Kun-hee in 1987-2008 è 2010-2020. In u 1996, hè statu accusatu è trovu culpèvule di corruzzione di l'allora presidente di a Corea di u Sud, Roh Tae-woo, ma hè statu graziatu. Un'altra accusa hè ghjunta in u 2008, sta volta per evasione fiscale è malversazione, à quale Lee Kun-hee hà eventualmente dichjaratu culpèvule è dimissioni da u capu di u cunglomeratu, ma l'annu dopu hè statu perdonatu novu per pudè stà à u Cumitatu Olimpicu Internaziunale. è piglià cura di questu, per i Ghjochi Olimpichi 2018 chì si tenenu in Pyongyang. Lee Kun-hee era u citadinu più riccu di Corea di u Sud da u 2007, a so furtuna hè stimata à 21 miliardi di dollari americani (circa 481 miliardi di corone ceche). In u 2014, Frobes l'hà chjamatu u 35th pirsuna più putente di u pianeta è a persona più putente in Corea, ma in u stessu annu hà patitu un attaccu di cori, e cunsequenze di u quale si dice chì luttà finu à questu ghjornu. L'incidentu l'hà ancu obligatu à rinunzià da l'ochju publicu, è u gruppu Samsung era efficacemente gestitu da l'attuale vicepresidentu è u figliolu di Lee - Lee Jae-yong. In teoria, duveria avè successu à u so babbu cum'è capu di u cunglomeratu, ma ancu ellu hà avutu prublemi cù a lege. Sfurtunatamente, hà ghjucatu un rolu in un scandalu di corruzzione è hà passatu quasi un annu in prigiò.

Quale hà da guidà Samsung avà? Ci saranu grandi cambiamenti in a gestione ? Induve andarà u giant tecnologicu dopu? Solu u tempu dirà. In ogni casu, una cosa hè chjara, a pusizione lucrativa di "direttore" di Samsung ùn serà mancata da nimu è ci sarà una "battaglia" per questu.

Surghjente: A Lunatics Lament, Lu New York Times

 

U più lettu d'oghje

.