Chiudi annunziu

U primu weekend di l'Avventu marcatu l'iniziu di a stagione più anticipata di l'annu per a maiò parte di i cummircianti. In ogni casu, a pupularità crescente di e shopping online è u desideriu di a ghjente di spende crea ancu un terrenu di ripruduzzione per ogni tipu di fraudsters chì, à mezu à a frenesia di shopping di Natale, pruvate d'accede à i dati sensittivi di i clienti o direttamente à i so cunti bancari. L'attacchi cibernetici anu aumentatu rapidamente in l'ultimi dui anni - secondu l'esperti, questu hè un aumentu di finu à decine di percentu. Questu hè in gran parte dovutu à a pandemia di coronavirus, chì hà fattu chì e persone passanu assai più tempu in linea. Hè per quessa chì Alza, inseme cù i so esperti di l'informatica, hà compilatu 10 cunsiglii simplici per evità e trappule virtuali è gode di un Natale tranquillu in linea cù tuttu.

Quasi tutti anu scontru à e-mail è SMS chì invitanu una vittoria fantastica, guadagni facili, o scontru siti web falsi chì imitanu cumpagnie o banche stabilite. U cusì chjamatu in ogni modu, i scams o phishing sò diventati più è più sufisticati, è ùn sò più solu emails da indirizzi dubbiosi scritti in cattivu cecu (ancu se questu hè ancu unu di i segni d'alerta più cumuni per detectà attività fraudulenta).

Dati di cumpagnie multinaziunali chì trattanu di a cibersecurità mostra chì u numeru di attacchi di phishing hè aumentatu significativamente in l'ultimi anni, per esempiu, a piattaforma. PhishLabs dichjara chì in a comparazione annu à l'annu di 2021 è 2020 era un pienu 32%. L'ughjetti più cumuni di tali attacchi sò u settore finanziariu è bancariu è e social media, ma l'e-commerce ùn hè ancu evitata.

"St'annu solu, Alza hà affruntatu parechji attacchi di phishing chì abusavanu di u bonu nome di a nostra cumpagnia. L'ultima volta chì avemu nutatu tali tentativi era uni pochi di ghjorni fà, quandu migghiara di persone anu ricevutu SMS cù informazioni nantu à e vincite micca reclamate da a nostra e-shop. À u listessu tempu, u ligame cuntenutu hà purtatu à un situ web fraudulente chì hà pruvatu à attirà a ghjente cù i dati di a so carta di pagamentu sottu u pretextu di pagà l'affare per a consegna di u premiu prumessu.," descrive Bedřich Lacina, direttore IT di Alza.cz è aghjunghje: "Avemu sempre fortemente avvistu contru tali missaghji è e-mail è cunsigliemu à i clienti di ùn risponde micca à elli in ogni modu, soprattuttu per ùn apre ogni ligame è per ùn entre micca e so dati persunali in pagine di dubbitu. Alza informa sempre in modu trasparente nantu à tutti l'avvenimenti in corso direttamente nantu à u so situ web ".

Comu regula, SMS è e-mail simili sò distribuiti più spessu durante a stagione di Natale è à l'epica di l'avvenimenti di scontu, quandu l'attaccanti s'appoghjanu nantu à u fattu chì in l'inundazione di diversi incentivi di shopping è promozionale, a ghjente ùn hè micca cusì vigilante. À u listessu tempu, ùn hè micca difficiule di detect un tali fraud, hè abbastanza à amparà uni pochi di prucedure basi nantu à quantu à fighjulà i missaghji suspetti. p.e. 3 segni d'avvertimentu duveranu immediatamente attirà l'attenzione di u destinatariu nantu à questi SMS "vincitori": imprecisione linguistica, un ligame chì porta in un locu altru ch'è u situ web di e-shop è, in più, indicà un duminiu dubbitu insicuru, l'absenza di https ci deve digià avvistà. Alza.cz, cum'è tutti i venditori di fiducia, sempre informa nantu à i so avvenimenti ufficiali nantu à u so propiu situ web o i so canali di cumunicazione ufficiali. In ogni casu, l'attaccanti ponu maschera l'indirizzu di a pagina sottu un ligame innocente, per quessa, hè cunsigliatu micca di cliccà nantu à i ligami, ma di riscrive l'indirizzu manualmente in u navigatore o verificate induve u ligame porta veramente.

Un altru signu assai cumuna di missaghji phishing hè prompt à l'action. "Avemu tiratu 3 vincitori è site unu di elli, cunfirmate rapidamente a vostra vittoria, u tempu hè finitu! Inviti simili, preferibbilmente cù un cronometru di countdown, sò destinati à fà chì a persona ùn pensa micca troppu nantu à u messagiu. Ma questu pò custà caru. Stu tipu di missaghju di solitu esige u "vincitore" à pagà una tassa simbolica di gestione o spedizioni per a consegna di u premiu, ma s'ellu entre in i so dati bancari dopu l'apertura di u ligame, senza vole dà à i fraudsters l'accessu liberu à u so contu. Dunque, ancu s'è l'incentive pare u più bombasticu pussibule, ùn fate mai decisioni affrettate è prima fighjate cù un ochju criticu - s'ellu hè troppu bellu per esse veru, hè più prubabile una scam !

E stesse regule s'applicanu à l'annunzii fantastichi in Internet, pop-ups è siti web. Prima di esse tentatu da un'offerta irresistibile o un suppostu premiu di un novu iPhone, pigliate sempre un pocu di respirazione profonda, espirate, resiste à l'urgenza è fucalizza nantu à i dettagli chì vi aiuterà à detectà a scam. In u casu dopu, hè di novu URL suspettu, duminiu insecurizatu, pressione di u tempu è tariffu di trasfurmazioni discutibile. Nisuna e-shop reputable duveria dumandà una tale cosa da i clienti.

L'e-mail SMS o a finestra pop-up ricevuta sembra veramente affidabile è esitate à apre? Sempre sì prima verificate a cumpetizione nantu à a pagina di u venditore. S'ellu prumette vincite incredibili, certamenti li piacerà vantassi direttamente nantu à u so situ web. In alternativa, pudete scrive à a forma di cuntattu o chjamate u call center è dumandà direttamente.

Tuttavia, prudenza quandu shopping online paga scegliendu l'e-shop stessu. A Repubblica Ceca hè u rè senza corona in u numeru di buttreghi in linea esistenti per capita, secondu dati da Shoptet da questu Aostu Quasi 42 000 di elli operanu in a Repubblica Ceca. Puderanu facilmente ammuccià trà un numeru cusì grande falsi e-shops, chì incitanu u cliente à pagà in anticipu è ùn furnisce micca e merchenzie prumesse. Dunque, prima di cumprà da una tenda in ligna scunnisciuta, verificate sempre u so operatore è passanu uni pochi di minuti nantu à e referenze di i clienti - pudete truvà nantu à i siti di paraguni d'internet o in i mutori di ricerca. "Condizioni cummerciale strane è micca trasparenti o ancu una gamma limitata di opzioni di pagamentu è di consegna duveranu esse un signu d'avvertimentu. Sì l'e-shop ùn richiede chè pagamentu in anticipu, a vigilanza hè in ordine ! L'equazione hè ancu applicata: merchenzie troppu boni = merchenzie sospette ", aghjusta Bedřich Lacina.

In un tempu chì tutti i nostri sò impurtanti informace (dati di carta di pagamentu, indirizzi persunali, numeri di telefunu, etc.) almacenati in ligna, ogni utilizatore di Internet deve almenu prutegge si face a pussibilità di furtu u più difficiule per l'attaccanti cibernetici sempre più sofisticati. Significa aghjurnà regularmente tutti i vostri dispositi elettronichi cum'è un telefuninu, PC, laptop o tableta è per accede à i vostri cunti in linea sceglite password cumplesse è uniche (grazzi à diversi gestori di password, ùn hè più necessariu di ricurdà tutti è ponu esse spartuti in modu sicuru, per esempiu ancu in a famiglia per i cunti cumuni). Induve pussibule, sceglite a verificazione in dui passi quandu accede, per esempiu mandendu un codice SMS supplementu, è cumprà sempre nantu à una rete sicura. Cù u Wi-Fi publicu, ùn pudete mai esse sicuru chì hè veramente in esecuzione è s'ellu ùn pò micca leghje tutte e dati chì mandate sopra. Dunque, per e transazzione di ogni tipu, hè megliu aduprà una casa sicura o una rete di cummerciale o un locu caldu mobile.

A compra in linea hè un modu accoltu per evità a folla è cumprà rigali senza stress da u cunfortu di a vostra casa, soprattuttu in prima di Natale. In ogni casu, l'Internet hà e so particularità è, paragunatu à i magazzini di brick-and-mortar, ci hè un risicu assai più grande di scuntrà fraudsters è perde i vostri dati sensittivi o, peghju, salvezza di vita. E ancu s'è e cumpagnie di sicurità cercanu di vene cun modi più è più sofisticati di assicurà è prutegge e dati, sfurtunatamenti, l'attaccanti cibernetici si mantenenu cun elli è prubabilmente continuanu à fà per anni à vene. Dunque vigile per ùn esse micca solu u Natale in pace è cunfortu. Basta à seguità i deci seguenti:

10 trucchi per sfacciare i scammers in Internet

  1. Siate cuscenti di phishing SMS è e-mail - fate attenzione à i segni d'avvertimentu cum'è l'indirizzu di u mittente scunnisciutu, u nivellu di lingua povira, tariffu suspettu o ligami à siti scunnisciuti.
  2. Ùn cliccate micca nantu à sti ligami è ùn mai inserite a vostra infurmazione persunale o di pagamentu in siti micca verificati
  3. Se ùn site micca sicuru, pudete verificà u ligame utilizendu una basa di dati publicamente dispunibule cum'è virustotal.com
  4. Cumprate da i cummircianti verificati, i so recensioni di i clienti è l'esperienze di cunniscenza ponu cunsiglià.
  5. Aghjurnate regularmente tutti i vostri dispositi cunnessi à Internet
  6. Aduprate password forti è diverse per ogni pagina o contu d'utilizatore
  7. Quandu hè pussibule, sceglite a verificazione in dui passi quandu accede, per esempiu mandendu un codice SMS supplementu
  8. Cumprate nantu à e rete sicure, u Wi-Fi publicu ùn hè micca adattatu
  9. Per compra in linea, cunzidira à utilizà una carta di creditu, o stabilisce un limitu per transazzione in linea nantu à a vostra carta di pagamentu
  10. Prestate attenzione à i missaghji Internet Banking è verificate regularmente u vostru contu per qualcosa suspettu.

L'offerta completa di Alza.cz pò esse truvata quì

U più lettu d'oghje

.