Chiudi annunziu

Hè un capu in u campu di a prutezzione di a privacy di l'utilizatori Apple, ma Google ùn vole micca esse troppu luntanu, perchè sà chì l'utilizatori sentenu a sicurità. U mondu di a publicità mirata hè cumplessu ma estremamente lucrativu. Ùn hè un sicretu chì Meta, a cumpagnia chì pussede Facebook, Instagram è WhatsApp, hè in cima di a catena alimentaria. Ancu s'è TikTok prova u so megliu. 

Ancu in u vostru circondu, avete certamente scontru qualcunu chì puderia avè pensatu, cù un pocu di esagerazione, chì Facebook lighjia i so pinsamenti, o almenu spia. Cumu hè pussibule chì quandu si parla à qualchissia di qualcosa, Facebook dopu vi presenta una publicità per questu?

Quessi sò spessu i tipi di cose chì ùn andate micca à circà, ma sò abbastanza interessanti chì avete probabilmente cliccà nantu à un postu chì appare in una reta suciale. È ancu s'ellu ùn pò mai esse cumplettamente esclusu chì l'applicazioni per smartphone ponu spiegà e vostre conversazioni attraversu u microfonu di u vostru telefunu (certamenti micca per u scopu di targeting ads), u culprit più probabile hè a sofisticata tecnulugia di publicità di Meta. 

Ma cumu funziona l'annunzii mirati, è cumu facenu chì l'utilizatori pensanu chì Facebook sapi ciò chì pensanu? Quì sottu truverete un brevi sguardu à sta tecnulugia Facebook "telepathic".

Cumu Facebook raccoglie i vostri dati 

Dati raccolti nantu à u situ web 

A manera più diretta di Facebook raccoglie i dati di l'utilizatori hè attraversu u web. Quandu qualchissia crea un contu Facebook, accunsenu à a pulitica di privacy di a cumpagnia, chì in sè stessu permette a cullizzioni di dati per esse legale. Questu include, ma ùn hè micca limitatu à, nomi è date di nascita, interazzione cù altri utilizatori, è gruppi cunnessi. Hè impurtante di nutà quì chì u seguimentu di u situ di Facebook va oltre a so propria interfaccia. 

Dati raccolti da l'applicazioni mobili 

I telefoni intelligenti sò una manna per l'imprese interessate in a cullizzioni di dati, soprattuttu grazia à i sensori in i dispositi chì generanu tunnellate d'infurmazioni utili in ogni ghjornu. Per esempiu, l'app Facebook pò registrà e rete Wi-Fi chì l'utilizatori si cunnettanu, u tipu di telefunu, u locu, l'applicazioni installate è assai di più. Tuttavia, u seguimentu di u nostru cumpurtamentu ùn hè micca limitatu à Facebook è altre applicazioni Meta. Questu hè perchè coopera cù parechje cumpagnie chì recullanu ancu altre dati per mezu di e so applicazioni è dopu sparte cù Meta (Facebook).

Meta_logo

Chì Facebook faci cù i vostri dati 

Meta basicamente raccoglie è urganizeghja millaie di dati nantu à voi per amparà tuttu ciò chì hè impurtante è mette in qualchì gruppu. Cume a quantità di dati annantu à voi cresce, Facebook aumenta l'accuratezza di questi "doppiu digitale" di i vostri è hè capaci di fà predizioni sempre più precise. Quessi ponu varià da ristoranti populari à marche di vestiti è assai di più. Ma sti predizioni sò spessu utili perchè ponu veramente aiutà à risparmià u tempu cù a vostra ricerca, ancu cusì, certi persone trovanu annunzii persunalizati intrusivi è pocu disturbanti. 

In verità, a tecnulugia di publicità mirata di Meta faci facilmente alcune persone sentenu chì sta cumpagnia hè simplicemente leghje a so mente. Ma in a realità, hè solu u putere di e predizioni basate nantu à e dati raccolti. Ùn hè certamente micca esageratu per dì chì e social media, o almenu i so algoritmi, sapemu più di noi chè noi.

Cumu limità a quantità di dati chì Meta è Facebook recullanu

Ancu s'è l'usu di Facebook hè un scambiu inevitabbile trà a privacy è a cunvenzione, ci sò passi chì ponu esse fatti per limità l'inundazione di l'infurmazioni persunali chì si trovanu in i servitori di e social media. 

Elimina i permessi di l'app 

Quandu si tratta di i dispositi mobili, a megliu opzione di privacy hè di ùn stallà micca l'app Facebook è ùn apre micca e pagine di Facebook in u telefuninu. Ma questu hè un cunsigliu inutile. In ogni casu, a cullizzioni di dati pò esse limitata da caccià diversi permessi app.  

  • Aprite l'applicazione Settings. 
  • Scroll down and tap on the item Applicà. 
  • Cerca l'applicazione Facebook è cliccate nant'à ellu. 
  • Tocca l'opzione Auturizazione. 
  • Allora sceglite i permessi individuali è stabiliscenu Ùn permettenu micca. 

Fendu questu, limite l'accessu di Facebook à una quantità di dati chì puderanu esse utili per u vostru prufilu. Se disattivate Strutture in vicinanza, cusì Facebook ùn hà mancu amparà nunda di l'abitudini di a vostra famiglia è amichi. Hè sempre vale a pena tick Eliminate i permessi è liberate u spaziu, Ancu s'è u fattu hè chì in quellu casu ùn avete micca currettu Facebook per parechji mesi per fà sensu.

Aghjustate i vostri paràmetri di publicità 

Hè ancu pussibule di cuntrullà quali publicità vede veramente in Facebook, sia in l'app sia in u situ web.  

  • Apri lu App Facebook o situ web. 
  • Andà à a sezione Settings. 
  • Sceglite una opzione Preferenze di annunci. 

Quì vi sò mostrati i publicitarii chì anu lanciatu e so campagni di publicità secondu e dati raccolti da Facebook nantu à i so utilizatori. Allora alcuni vederanu l'annunziu s'ellu hè pertinenti per elli, altri micca. In questa offerta, però, hè pussibule selezziunà cumpagnie individuali è scegliendu una opzione Oculte l'annunzii cessate di mostrà i so annunci. Inoltre, l'annunzii basati nantu à e dati di i so cumpagni è l'annunzii basati nantu à l'attività in i prudutti di Facebook ponu ancu esse disattivati.

Disattivà l'attività di Facebook 

Infine, pudete apre a pagina di Facebook è limità informace, chì a Cumpagnia raccoglie da applicazioni è siti web di terzu. Fate cusì in u menu Impostazioni è privacy -> Settings. Sceglie quì Privacy, cliccate nant'à U vostru informace nant'à Facebook è fate attenzione à a scelta quì Attività fora di Facebook. Questu hè induve pudete gestisce e vostre attività fora di Facebook, cusì pudete sguassà a storia di l'applicazioni è i siti web chì anu spartutu i vostri dati è disattivà l'attività futura fora di Facebook per u vostru contu.

Se avete fattu tutti i passi elencati sopra, avete almenu limitatu a quantità di dati chì Facebook raccoglie nantu à voi. Inoltre, ricordate di limità a vostra attività in linea quant'è pussibule, vale à dì ùn elencu micca i lochi, tagghiate e foto, è ùn mai cliccate nantu à l'annunzii. Una bona VPN è un navigatore cuncentratu in a sicurità aiutanu ancu à minimizzà a quantità di dati spartuti, ma una volta chì site in una relazione cù Meta, hè difficiule di rompe.

U più lettu d'oghje

.