Chiudi annunziu

Cum'è probabilmente sapete, l'attuale più grande fabricatore di cuntratti di chips semiconductor in u mondu hè a cumpagnia taiwanese TSMC, mentre chì Samsung hè un secondu distante. Intel, chì recentemente hà sbulicatu u so bracciu di fabricazione di chip cum'è una attività separata, hà avà annunziatu un scopu di superà a divisione di fonderia di Samsung, Samsung Foundry, per diventà u sicondu più grande chipmaker di u mondu per u 2030.

In u passatu, Intel hà fattu chips solu per ellu stessu, ma l'annu passatu hà decisu di fà per l'altri, ancu s'ellu hà luttatu per pruduce chips 10nm è 7nm per anni. L'annu passatu, a so divisione di fonderia Intel Foundry Services (IFS) hà annunziatu chì investirà $ 20 miliardi (circa CZK 473 miliardi) per espansione a produzzione di chip in Arizona, è $ 70 miliardi in u mondu (circa CZK 1,6 trilioni). Tuttavia, sti figuri ùn sò micca vicinu à i piani di Samsung è TSMC, chì intendenu invistisce centinaie di miliardi di dollari in questa zona.

"A nostra ambizione hè di diventà a seconda più grande fonderia di u mondu à a fine di sta dicada è aspittemu di generà alcuni di i più alti margini". hà delineatu i piani di l'IFS u so capu Randhir Thakur. In più, Intel hà annunziatu pocu tempu chì compra a cumpagnia di fonderia israeliana Tower Semiconductor, chì hà a so fabbrica in Giappone.

Intel hà piani audaci, ma serà assai difficiule per sopra à Samsung. Sicondu l'ultimu rapportu di a cumpagnia di ricerca di cummercializazione TrendForce, ùn hà ancu fattu in i primi deci più grandi pruduttori di chip in quantu à a vendita. U mercatu hè chjaramente dominatu da TSMC cù una parte di circa 54%, mentri Samsung hà una parte di 16%. U terzu in l'ordine hè UMC cù una parte di 7%. L'acquisizione di Intel Tower Semiconductor detiene una participazione di 1,3%. Inseme, e duie cumpagnie si classificheranu settimu o ottu, sempre assai luntanu da u sicondu postu Samsung.

Intel hà ancu un pianu ambiziosu in quantu à u prucessu di fabricazione di i so chips - da 2025, vole principià a fabricazione di chips cù u prucessu 1,8nm (riferitu cum'è Intel 18A). À quellu tempu, Samsung è TSMC duveranu inizià a produzzione di chips 2nm. Ancu s'è u giant di u processatore hà digià assicuratu ordini da cumpagnie cum'è MediaTek o Qualcomm, hà ancu un bellu pezzu prima di acquistà grandi clienti cum'è AMD, Nvidia o Apple per i so chips più avanzati.

U più lettu d'oghje

.