Chiudi annunziu

Quandu sceglite un telefuninu, assai persone s'orientanu vicinu à a prestazione, a visualizazione è forse a capacità di almacenamento secondu l'equipaggiu fotograficu. I telefoni smartphones d'oghje spessu l'anu à un livellu veramente altu, è ciò chì ùn ponu offre in termini di parametri fisici, spessu cumpensu cù u software.

Oghje avemu da pruvà à risponde à e dumande cum'è: U numeru di megapixels in i telefoni smartphones importa o cumu fà una decisione infurmata quandu cumprà un smartphone in quantu à e capacità di fotografia?

I megapixels importanu?

Ci vole à dì chì parechji pruduttori di telefuni scommettenu annantu à stu valore in termini di marketing. Tuttavia, hè u numeru di megapixels l'unicu indicatore per ghjudicà e capacità fotografiche di a camera in i nostri dispositi?

A risposta hè no, u numeru di megapixels ùn hè micca l'unicu fattore à cunsiderà quandu cumprà un telefunu. Ancu s'ellu hè definitu impurtante, altri fattori è cumpunenti chì custituiscenu a camera affettanu ancu a qualità di l'imaghjini resultanti. In fine, si tratta di l'interazione di hardware, software, è di sicuru e vostre preferenze persunale.

Apertura

Quandu parlemu di fotografia, a quantità più impurtante hè a luce. I càmera prufessiunali utilizanu principalmente l'apertura, chì hè a dimensione di l'apertura di lenti, per regulà a quantità di luce chì ricevenu, ancu s'è u tempu d'esposizione o i paràmetri ISO affettanu ancu a quantità di luce chì entra. In ogni casu, a maiò parte di i smartphones ùn anu micca u lussu di una apertura regulable, ancu s'ellu ci sò eccezzioni. Samsung, per esempiu, hà liberatu parechji telefoni flagship cù una apertura variabile uni pochi anni fà, è Huawei hà attualmente un mudellu Mate 50 chì hè ancu equipatu di questu. In ogni casu, in a maiò parte di i casi, i pruduttori ùn volenu micca perde assai spaziu di u dispositivu o spende eccessivamente per mette una schermu in i so telefoni. L'effetti ottici chì sò ligati à l'usu di l'apertura ponu esse ottenuti abbastanza bè cù u software. Tuttavia, questu ùn significa micca chì duvemu ignurà completamente stu paràmetru. In generale, u più grande l'apertura, u più luminosu chì u sensoru di a camera puderà travaglià, chì hè desideratu. L'apertura hè misurata in numeri f, cù un numeru più chjucu uguale à una apertura più grande.

Lunghezza focale è lente

Un altru fattore impurtante hè a lunghezza focale. Per capiscenu, hè megliu guardà dinò a suluzione per una camera tradiziunale. Quì, a luce passa per una lente, induve hè focu à un puntu specificu è poi captu da u sensoru. A distanza focale, misurata in millimetri, hè dunque a distanza trà u sensoru è u puntu induve a luce cunverge. U più bassu hè, u più largu hè l'angolo di vista, è à u cuntrariu, più altu hè a lunghezza focale, u più strettu l'angolo di vista.

A lunghezza focale di una camera di smartphone hè di circa 4 mm, ma questu numeru hè praticamente senza significatu da un puntu di vista fotograficu. Invece, sta figura hè datu in l'equivalente di 35 mm, chì hè ciò chì hè necessariu per ottene u listessu angolo di vista nantu à una camera full-frame.

Un numeru più altu o più bassu ùn hè micca necessariamente megliu o peggiu, ma a maiò parte di i telefoni smartphones oghje anu almenu una camera larga cù una distanza focale corta perchè l'utilizatori volenu catturà una scena u più larga pussibule in i so ritratti. Puderete ancu apprezzà sta funzione quandu vlogging, per esempiu. Cù una lente grandangulare, catturà più spaziu è ùn duverete micca spessu ghjunghje à l'accessori cum'è bastoncini per selfie, diversi supporti è simili.

A lente hè d'impurtanza fundamentale per a lunghezza focale di a camera. Hè custituitu da parechji elementi è una lente protettiva, mentre chì u so compitu hè di curvarle è fucalizza a luce nantu à u sensoru di l'imaghjini.
Ci hè un prublema quì per via di u fattu chì a luce di spettru di culore differente si curva in modi diffirenti perchè hà una lunghezza d'onda diversa. U risultatu di questu hè diversi tipi di distorsioni è aberrazioni, cù quale i pruduttori di smartphones trattanu cù i cumpunenti di u dispusitivu stessu è u software. Nisuna lente hè perfetta, è questu hè doppiamente veru per i dispositi mobili, postu chì avemu travagliatu cù dimensioni assai chjuche quì. Tuttavia, alcune lenti attuali di u telefuninu funzionanu admirabilmente.

A fisica di distorsioni è riflessioni hè abbastanza cumplessa, chì hè più prubabile per quessa chì parechji pruduttori di telefoni ùn tendenu micca à publicà. informace nantu à e so lenti cù altre specificazioni. Sè vo avete l'opzione, hè megliu in questu sensu per pruvà e capacità di a camera prima è poi decide se l'output furnitu vi cunvene.

Sensore

U sensoru hè un pezzu abbastanza essenziale di l'hardware di càmera chì cunverte e dati ottici crudi in dati elettrici informace. A so superficia hè cuparta cù milioni di fotocellule individuali chì travaglianu basatu annantu à l'intensità di a luce ricevuta.

U più grande di e cellule individuali sò, u megliu catturà a luce è ponu ripruduce valori più fideli, soprattuttu in situazioni di poca luce. In termini simplici, si pò dì chì un sensoru più grande hè una scelta megliu in a maiò parte di i casi, ancu s'è altri fattori, cum'è quanti pixels hè custituitu da u sensoru o a dimensione di un pixel individuale ghjucanu ancu un rolu.

Culori

A resa di culore autentica hè impurtante per ogni fotografu. I filtri di culore sò usati per ottene elli, di solitu rossi, verdi è blu. U processatore di l'imaghjini chì applicà questi culori à i valori di luminosità di ogni quadru di foto hà informace circa u so arrangiamentu, chì li serve per creà l'imaghjini resultanti. A maiò parte di i telefoni utilizanu un filtru di culore Bayer chjamatu, chì hè custituitu da 50% verde, 25% rossu è 25% blu (RGGB), u mutivu di a predominanza di l'essere verde chì l'ochju umanu vede stu culore megliu cà l'altri.

1280px-Bayer_pattern_on_sensor.svg
Fonte: wikipedia.org

Diversi pruduttori anu ancu sperimentatu cù altri tipi di filtri o pruvate à mudificà, chì cuncerna, per esempiu, a cumpagnia Huawei, chì hà rimpiazzatu u filtru tradiziunale Bayer cù verde è giallu per aumentà a sensibilità, chì veramente hà purtatu risultati, ma alcune imagine pudete vede un pocu sfumatura gialla innaturale. I sensori cù un filtru RGGB sò generalmente imaghjini risultati megliu perchè l'algoritmi chì utilizanu sò stati più longu è sò dunque più maturi.

Processore di l'imagine

L'ultima parte essenziale di l'equipaggiu fotograficu di un smartphone hè u processatore d'imaghjini. L'ultime, cum'è digià indicatu, cura di trasfurmà l'infurmazioni ottenute da u sensoru utilizendu a lente. Diversi pruduttori utilizanu diverse suluzioni è avvicinamenti in questa direzzione, per quessa, ùn hè micca surprisante chì a stessa foto RAW parerà diversa da un telefuninu Samsung, Huawei, Pixel o iPhone, è nisun metudu hè megliu cà un altru. Certi pirsuni preferiscenu u trattamentu HDR di Pixel à l'aspettu più conservatore è naturali chì vi dà iPhone.

Allora chì ne di i megapixels?

Sò veramente cusì impurtanti? Iè. Quandu facemu ritratti, aspittemu di catturà un certu livellu di autenticità. Intenzione artistica da parte, a maiò parte di noi vulemu chì e nostre foto sò u più vicinu à a realità pussibule, chì hè chjaramente rottu da pixelazione visibili. Per ottene l'illusione desiderata di a realità, avemu da avvicinà a risoluzione di l'ochju umanu. Hè circa 720 pixel per inch per una persona cù una visione perfettamente sana è senza restrizioni quandu si vede da una distanza di circa 30 cm. Cusì, per esempiu, sè vo vulete stampà ritratti in u formatu standard 6 × 4, avete bisognu di una risoluzione di 4 × 320, o un pocu menu di 2 Mpx.

Ma questu face a quistione: Se 12 Mpx hè vicinu à u limitu di ciò chì a persona media pò vede, perchè Samsung hà Galaxy S23 Ultra 200 Mpx? Ci hè parechje motivi, ma unu di i più impurtanti hè una tecnica chjamata pixel binning, induve un quadru di quattru hè utilizatu invece di una fotocellula per cullà l'infurmazioni, multiplicà in modu efficace a so dimensione à a spesa di a risuluzione di l'imaghjini resultanti. Di sicuru, saria pussibile di fà simpliciamente fotocellule più grande, ma l'abbinamentu di i più chjuchi inseme offre vantaghji chì i sensori più grandi ùn ponu micca currispondenu, cum'è l'imaghjini HDR megliu è e capacità di zoom, chì hè ancu una funzione assai impurtante per parechji utilizatori.

Allora i megapixels certamenti importanu in e cundizioni attuali, ma vale ancu a pena guardà altri dati tecnichi di a camera di u vostru futuru smartphone, cum'è l'equipaggiu di lenti, sensore o processore. Oghje, quandu, grazia à sparà in u formatu RAW, pudemu vede un pocu sottu u cappucciu di a magia di u software di u fabricatore, hè pussibule di piglià ritratti cù un telefuninu à un livellu veramente bonu.

U più lettu d'oghje

.